چکیده :
ترجمه ماشینی :
تعداد سؤالات باز و بحث برانگیز در پژوهش هایدگر معاصر همچنان منبع گفتگوی علمی است.
پرسشهای مهمی وجود دارد که به توسعه اندیشه او و تفاوتها و شباهتها بین اثر اصلی اولیه او «هستی و زمان» و به اصطلاح «اندیشه تاریخی هستی»، تفکر رویداد، یا تخصیص، مربوط میشود.
بودن.
پرسش هایی وجود دارد که بر ارتباط او با شخصیت های مهم تاریخ اندیشه ها مانند پیشاسقراطی ها، افلاطون، ارسطو، توماس آکویناس، دکارت، لایب نیتس، کانت، ایده آلیست های آلمانی و نیچه متمرکز است.
پرسشهای دیگر بر زندگینامهی او، ریاستجمهوری و رابطهاش با سیاست بهطور عام و با ناسیونال سوسیالیسم بهطور خاص یا تأثیر او بر فیلسوفان بعدی متمرکز است.
مشارکتهای این جلد که توسط محققان برجسته در زمینه تحقیقات هایدگر نوشته شده است، به بسیاری از این سؤالات در خوانش دقیق متون هایدگر میپردازد و بنابراین جهتگیری درستی در زمینه تحقیقات هایدگر معاصر ارائه میکند.
آنها نشان می دهند که چگونه مسیرهای متفاوت اندیشه هایدگر – علاقه اولیه او به معنای هستی و دازاین، بحث و درگیری او با سیاست، درک او از هنر، شعر و فناوری، مفهوم حقیقت و ایده تاریخ هستی - همه در یک نقطه به هم می رسند: مسئله هستی.
بنابراین روشن میشود که با وجود همه تفاوتها، هایدگر یک مسیر بسیار منسجم از تفکر را دنبال میکند.
the number of open and controversial questions in contemporary heidegger research continues to be a source of scholarly dialogue.
there are important questions that concern the development, as it were, of his thought and the differences and similarities between his early main work being and time and his later so-called being-historical thought, the thinking of the event, or appropriation, of being.
there are questions that focus on his relation to important figures in the history of ideas such as the pre-socratics, plato, aristotle, thomas aquinas, descartes, leibniz, kant, the german idealists, and nietzsche.
other questions focus on his biography, on his rectorate and on his relation to politics in general and to national socialism in particular or on his influence on subsequent philosophers.
the contributions to this volume, written by leading scholars in the field of heidegger research, address many of these questions in close readings of heidegger's texts and thus provide sound orientation in the field of contemporary heidegger research.
they show how the different trajectories of heidegger's thought―his early interest in the meaning of being and in dasein, his discussion of, and involvement with, politics, his understanding of art, poetry, and technology, his concept of truth and the idea of a history of being―all converge at one point: the question of being.
it thus becomes clear that, all differences notwithstanding, heidegger followed one very consistent path of thinking.